Opleiding zoeken: 1366 resultaten
Laden
A total of 1366 items found.
Showing 1366 items on page 4 of 171.
25 - 32 van 1366 resultaten
Aangifte personenbelasting Aj. 2024 - GENT - REAL TIME
Hogeschool Odisee
Online
24 apr. 2024
Kostprijs: zie website
De Fiscale Hogeschool, een samenwerking tussen KU Leuven en Odisee, biedt eveneens korte fiscale opleidingen aan zowel in realtime als on-demand. De topsprekers zijn actief in het werkveld, de administratie en de academische wereld. Voor iedereen die geïnteresseerd is in fiscaliteit.
Lesmoment: Dag
Domein
Aangifte vennootschapsbelasting Aj. 2024 - GENT
Hogeschool Odisee
Gent
24 apr. 2024
Kostprijs: zie website
De Fiscale Hogeschool, een samenwerking tussen KU Leuven en Odisee, biedt eveneens korte fiscale opleidingen aan zowel in realtime als on-demand. De topsprekers zijn actief in het werkveld, de administratie en de academische wereld. Voor iedereen die geïnteresseerd is in fiscaliteit.
Lesmoment: Dag
Domein
Aangifte vennootschapsbelasting Aj. 2024 - GENT - REAL TIME
Hogeschool Odisee
Online
24 apr. 2024
Kostprijs: zie website
De Fiscale Hogeschool, een samenwerking tussen KU Leuven en Odisee, biedt eveneens korte fiscale opleidingen aan zowel in realtime als on-demand. De topsprekers zijn actief in het werkveld, de administratie en de academische wereld. Voor iedereen die geïnteresseerd is in fiscaliteit.
Lesmoment: Dag
Domein
Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
24 apr. 2024
55 Euro
Games, social media, YouTube, soaps … ze zijn enorm populair bij jongeren en maken deel uit van hun dagelijkse bezigheden. Hoewel er kennis te halen valt uit deze kanalen en jongeren er dingen uit leren zoals het verbeteren van hun coördinatie en probleemoplossend denken ... kunnen ze voor sommigen verslavend werken met alle gevolgen van dien. Hun studies, concentratie, gezondheid en sociale leven gaan zienderogen achteruit. Tegelijkertijd halen deze jongeren er veel voldoening uit en geeft het hen een goed gevoel. Het is net dat goed gevoel dat verslavend kan werken. In deze interactieve vorming, kom je alles te weten over: Wanneer wordt gamen problematisch en is er sprake van een verslaving? Wat zijn de oorzaken? Hoe kan je het herkennen in een vroeg stadium en wie is er extra vatbaar voor? Welk gedrag zien we thuis/op school? Hoe kan je het gesprek aangaan als leraar met een leerling, wanneer je je zorgen maakt? Wanneer betrek je de ouders erbij? Hoe kunnen ouders en leraren samenwerken om bij een vermoeden van 'verslaving' de gepaste hulp te bieden? Kortom, hoe moeten we in onze huidige maatschappij omgaan met gamegedrag bij jongeren en alle schermen om hen heen (pc, smartphone, tablet, gameconsoles, tv …). We reiken jullie tools aan om met deze jongeren aan de slag te gaan.
Teamteaching: 1 plus 1 is meer dan 2.
Hogeschool Thomas More
Turnhout
24 apr. 2024
55 Euro
Zijn jij en je collega startende teamteachers en wil je meer input om je praktijk krachtig vorm te geven? Willen jij en je collega graag van start met teamteaching, maar weet je nog niet goed hoe? In de lerarenopleiding lager onderwijs in Turnhout leren we toekomstige leraren de competenties met betrekking tot teamteaching aan. Vanuit deze ervaringen willen we ook startende teamteachers in het onderwijsveld ondersteunen bij het creëren van meerwaarde door teamteaching in hun eigen praktijk. Deze nascholing leert je: - Welke mogelijkheden de verschillende teamteachmodellen bieden om meerwaarde te creëren in je onderwijspraktijk. - De drie doelen van teamteaching: 1. Teamteaching om de leeromgeving krachtiger te maken (brede basiszorg en binnenklasdifferentiatie haalbaar maken). 2. Teamteaching om jezelf te versterken als professional. 3. Teamteaching om de werkdruk te verminderen. - De voorwaarden van effectieve teamteaching te identificeren, zowel in de samenwerking als in de ondersteuning vanuit je school. - Meteen de theorie in de praktijk om te zetten. Meerwaarde creëren door teamteaching, zowel voor jezelf als je leerlingen, dát is het doel!
Lesmoment: Dag
Domein
Game- en schermverslaving: hoe ga je ermee om?
Hogeschool Thomas More
Vorselaar
24 apr. 2024
55 Euro
Games, social media, YouTube, soaps … ze zijn enorm populair bij jongeren en maken deel uit van hun dagelijkse bezigheden. Hoewel er kennis te halen valt uit deze kanalen en jongeren er dingen uit leren zoals het verbeteren van hun coördinatie en probleemoplossend denken ... kunnen ze voor sommigen verslavend werken met alle gevolgen van dien. Hun studies, concentratie, gezondheid en sociale leven gaan zienderogen achteruit. Tegelijkertijd halen deze jongeren er veel voldoening uit en geeft het hen een goed gevoel. Het is net dat goed gevoel dat verslavend kan werken. In deze interactieve vorming, kom je alles te weten over: Wanneer wordt gamen problematisch en is er sprake van een verslaving? Wat zijn de oorzaken? Hoe kan je het herkennen in een vroeg stadium en wie is er extra vatbaar voor? Welk gedrag zien we thuis/op school? Hoe kan je het gesprek aangaan als leraar met een leerling, wanneer je je zorgen maakt? Wanneer betrek je de ouders erbij? Hoe kunnen ouders en leraren samenwerken om bij een vermoeden van 'verslaving' de gepaste hulp te bieden? Kortom, hoe moeten we in onze huidige maatschappij omgaan met gamegedrag bij jongeren en alle schermen om hen heen (pc, smartphone, tablet, gameconsoles, tv …). We reiken jullie tools aan om met deze jongeren aan de slag te gaan.
STEM implementeren in de lagere school
Hogeschool Thomas More
Mechelen
24 apr. 2024
195 Euro
Deze reeks bestaat uit drie sessies. In de eerste sessie bekijken we samen de plaats van STEM binnen de school en het schoolteam. Zo verkennen we verschillende pistes over hoe STEM op een duurzame manier in de lessen geïntegreerd kan worden. Er bestaat al veel materiaal waarin wetenschap, techniek en/of wiskunde aan bod komen. Vanuit dit bestaand materiaal proberen we tijdens de tweede sessie echte STEM-activiteiten te creëren en staan we ook stil bij evaluatie van dergelijke activiteiten. Thematisch werken is de focus van de derde sessie. We ontwerpen binnen een thema naar keuze verschillende STEM-activiteiten. Op het einde van deze sessie ga je naar huis met een rugzak vol STEM-activiteiten voor iedere graad. Deelnemen met verschillende leden van een schoolteam, met ondersteuning van de directie en met de ambitie om een duurzaam STEM-beleid uit te bouwen op school, maakt de deelname aan deze vorming nog effectiever. Na deze nascholing kan je... gebruik maken van een roadmap om STEM op school vorm te geven van bestaande lessen STEM-lessen creëren. STEM-activiteiten ontwerpen binnen een thema naar keuze Info Lesgevers | An Serneels en Pieter Gijbels, docenten STEM lerarenopleiding Thomas More Cursuscode | 240424_Q0 Datum | woensdagen 24 april, 8 mei en 22 mei 2024 Duur | 09.0
Lesmoment: Dag
Domein
SPECIAL Studeren met succes (voor leerlingen/studenten en ouders)
Hogeschool Thomas More
Online
24 apr. 2024
Kostprijs: zie website
Voor leerlingen: Studeren is hard werken. Maar hoe kan je er nu voor zorgen dat je met minder of evenveel inspanning betere resultaten behaalt? Als leerlingen zelfstandig studeren, kiezen ze er vaak voor om de leerstof over te schrijven in een samenvatting of te herlezen, met een markeerstift in de aanslag. Die populaire studeerstrategieën zorgen er echter niet noodzakelijk voor dat ze de leerstof diepgaand verwerken en lang onthouden. Welke studeerstrategieën zijn dan wel effectief? En waarom? In deze sessie krijg je heel wat interessante tips die je onmiddellijk kan toepassen. Voor ouders: Omdat ook ouders een belangrijke invloed kunnen uitoefenen op het leerproces van hun kinderen, bieden wij ook voor hen een vorming aan over o.a. hoe ons geheugen werkt, wanneer wordt geleerd, wanneer het enkel lijkt alsof geleerd wordt en wat het leren belemmert. We geven tips die helpen bij het organiseren van schoolwerk (op korte of langere termijn) en bespreken een aantal effectieve studiemethoden. Sprekers: Eva Maesen (voor leerlingen/studenten) en Tine Hoof (voor ouders)