Opleiding zoeken: 122 resultaten
A total of 122 items found.
Showing 122 items on page 7 of 16.
Resultaten gefilterd op:
Secundair onderwijs
49 - 56 van 122 resultaten
Postgraduaat Mentoring en coaching: Module Mentor en starter in de spiegel
Odisee
Brussel
Online
2 dec. 2022
Kostprijs: zie website
Sinds september 2019 heeft elke startende leraar recht op een kwaliteitsvolle aanvangsbegeleiding. Deskundige mentoren spelen een sleutelrol in die aanvangsbegeleiding! De module 'Mentor en starter in de spiegel' telt 6 studiepunten en maakt deel uit van het postgraduaat Mentoring en coaching. In dit opleidingsonderdeel onderzoeken we welke noden en behoeften, uitdagingen en bedreigingen starters ervaren. We vergelijken startposities bij beginnende collega’s en leraren in opleiding. We reflecteren over begeleidingsvragen en staan stil bij de verwachtingen van de school ten aanzien van starters. Starters stellen ons vaak vragen op taakniveau, maar deze vragen leren we verbinden met hun biografie, talenten en inspiratie. Zo reiken we starters perspectieven aan voor verdere professionele groei. We maken een profielfoto van een mentor aan de hand van takenpakketten, functiebeschrijvingen en de verwachtingen van alle betrokkenen. We verkennen de plaats en de rol van de mentor in een schoolteam en zoeken naar mogelijkheden en beperkingen eigen aan de functie. We verkennen wat we nodig hebben om ons vaardig en stevig te voelen in de (nieuwe) functie en hoe we in verbinding met onszelf op een zelfstandige, creatieve manier de functie kunnen invullen.
Lesmoment: Dag
Domein
Cross-over fotografie en ervaringsleren- verdieping
UC Leuven-Limburg
Kessel Lo
5 dec. 2022
90 Euro
Breid de mogelijkheden voor fotografie voor ervaringsleren uit!
Lesmoment: Dag
05/12/2022
Aanvangsbegeleiding met positief effect
UC Leuven-Limburg
Diepenbeek
6 dec. 2022
250 Euro
Inzichten en tools voor aanvangsbegeleiding, mentoring van startende leerkrachten
Lesmoment: Dag
tussen 6 december 2022 en 18 april 2023
Domein
Vervolgsessie Leren leren: De kracht van kladpapier…
Thomas More
Geel
12 dec. 2022
105 Euro
Activerende didactische werkvormen: hoe maak ik werk van binnenklasdifferentiatie tijdens mijn les?
Thomas More
Online
14 dec. 2022
55 Euro
Interactieve online of on campus workshop We starten met een inleiding rond binnenklasdifferentiatie in het secundair onderwijs. Via de jigsawmethode zoomen we in op een variatie in didactische werkvormen. De vijf expertgroepen zijn: Hoekenwerk - Contractwerk - Flipping the classroom - Probleemgestuurd leren en Met games kan je ook leren. Daarna wordt er in de basisgroepen teruggekoppeld en in een terugblik stilgestaan bij wat we leerden en hoe we dit t.a.v. differentiatie kunnen kaderen. Volgende aspecten komen aan bod: de begrippen divergerende en convergerende binnenklasdifferentiatie. de aandachtspunten, het mogelijke verloop, de voor- en nadelen van een didactische werkvorm (hoekenwerk, contractwerk, flipping the classroom, probleemgestuurd leren, gamebased learning). praktijkvoorbeelden rond een didactische werkvorm kritisch bekeken selecteren van een specifieke didactische werkvorm voor het eigen onderwijsvak het verband tussen differentiatie en didactische werkvormen
Lesmoment: Dag
Domein
Traject: STEM & Techniek in de eerste graad A-stroom (cursus 22146 t/m 22149)
Thomas More
Vorselaar
18 jan. 2023
210 Euro
STEM & Techniek in de eerste graad A-stroom: Wat is STEM-onderwijs en hoe evalueer ik dit?
Thomas More
Vorselaar
18 jan. 2023
60 Euro
Wil jij als leraar secundair onderwijs aan de slag met het vak STEM/techniek in de A-stroom? Heb je nog geen ervaring met deze didactiek? Dan ben je in deze nascholing aan het juiste adres. Aan het einde van de nascholing heb je een zicht op de manier waarop je didactisch de lessen STEM/techniek kan opbouwen. Je leert wat goed STEM-onderwijs is en je gaat aan de slag met de verschillende leerplannen. Tot slot bekijk je hoe je op een correcte manier moet evalueren. Na deze sessie kan je: een STEM-project uitwerken; de leerplannen begrijpen en integreren in een STEM-project; de leerplannen als leidraad gebruiken voor het opbouwen van een correcte evaluatie.
Lesmoment: Dag
Domein
Leren leren: hoe kan ik leerlingen 'doen' leren voor mijn vak? - herh.
Thomas More
Geel
19 jan. 2023
105 Euro
Tijdens je lessen kan je de leerlingen aan het werk zetten. Maar hoe kan je hen thuis sturen in het leren? Is daar een optie? En zo ja, hoe doe je dat dan! Tijdens deze 6 uur krijg je concrete tips om verschillende vakken te laten leren. De meest efficiënte studeermethodes voor de verschillende vakken komen aan bod. Daarnaast wordt er ingezet op het 'leren thuis'. Hoe kan je met een minimum aan extra werk voor jou als leerkracht toch je leerlingen hierin sturen? Tijdens de vervolgsessie 'De kracht van kladpapier' kijken we hoe jij de leerlingen kan coachen in het toepassen van de meest efficiënte studiemethodes. Hoe krijg je leerlingen zo ver dat ze woordjes schrijven, wiskunde oefeningen hermaken, schematiseren...? We gaan ook hier praktisch aan de slag met kladpapier van eigen leerlingen. Tijdens deze navorming: bekijken we voor alle theoretische vakken hoe deze best geleerd worden gaan we na hoe we onze leerlingen dit kunnen doen doen. krijg je de wetenschappelijke theorieën hapklaar en onmiddellijk inzetbaar in de les. wordt in de mate van het mogelijke gewerkt met cursusmateriaal dat meegebracht wordt door de deelnemers zelf. wordt gewerkt met authentiek kladpapier van leerlingen secundair onderwijs, zowel van de deelnemers als van de lesgeefster.