Opleiding zoeken: 122 resultaten
A total of 122 items found.
Showing 122 items on page 9 of 16.
Resultaten gefilterd op:
Secundair onderwijs
65 - 72 van 122 resultaten
Blend your course
Thomas More
Vorselaar
15 feb. 2023
225 Euro
Deelnemers maken kennis met het begrip Blended Learning en kunnen door middel van strategieën en modellen die e-design bevorderen, hun e-cursus ontwikkelen. Naast concepten en modellen zoals o.a. universal design, backwards design, blended spectrum models, flipped classroom... zullen de deelnemers ideeën en visies op blended learning actief uitwisselen en bediscussiëren. Daarnaast zullen ze ook effectief aan de slag moeten en ontworpen ideeën toepassen door ICT-tools te verkennen en in te zetten in opdrachten en in hun onderwijspraktijk. De cursus vindt voornamelijk online plaats waarbij iedere deelnemer op eigen tempo delen van de cursus kan doorlopen. Tussendoor worden enkele fysieke en online coachingsmomenten georganiseerd. Je besteedt ongeveer 70 uren gespreid over drie maanden aan het doorlopen van de cursus, incluis de eindopdracht. Deze cursus omvat vijf sessies: In de eerste sessie komen we fysiek samen om de grote lijnen van de cursus duidelijk te maken. We dompelen je een eerste keer onder in de wondere wereld van het blended leren. In een tweede online samenkomst staan we stil bij de vragen die er leven bij het doornemen van de online cursus én bijhorende opdrachten. Je kiest welk moment jou het best past. In een derde sessie treffen we elkaar terug op de campus. In dit terugkommoment staa
Lesmoment: Dag
Domein
Vervolgsessie Leren leren: De kracht van kladpapier… - herh.
Thomas More
Geel
16 feb. 2023
105 Euro
Peer feedback – een meerwaarde!
Thomas More
Online
16 feb. 2023
55 Euro
Interactieve digitale workshop We gaan dieper in op het wat en waarom van peer feedback voor zowel de leraar als de leerling. Er is aandacht voor het gefaseerd gebruik (feedup, feedback en feedforward) in het evaluatieproces en de manier waarop leerlingen hun inbreng kunnen leveren. Aan de hand van voorbeelden wordt ingezet op voordelen en valkuilen bij het gebruik van peer feedback. We nemen een concreet plan van aanpak onder loep om in te zetten voor het 'eigen' vak. Deelnemers krijgen meteen ook de tijd om een vertaling naar het 'eigen' vak te maken. Deelnemers brengen dus een leereenheid uit het leerplan mee waarbij men peer feedback als een meerwaarde voor het leerproces van leerlingen wil inzetten. Volgende doelen worden voorop gesteld, na afloop kan je: het nut van peer feedback inschatten. methodieken van peer feedback in het eigen vak integreren. effectieve feedback vanuit onderzoek omschrijven. voordelen en valkuilen omschrijven. een plan van aanpak voor het eigen vak ontwerpen.
Lesmoment: Dag
Domein
Zelfsturing bij je leerlingen stimuleren
UC Leuven-Limburg
Diepenbeek
Online
28 feb. 2023
280 Euro
Zelfsturing stimuleren in je klas
Lesmoment: Dag
28/02/23 en 27/03/23
Domein
Emotionele intelligentie bij jongeren - sessie 1H
Thomas More
Geel
1 mrt. 2023
55 Euro
Wat heb je nodig om het te maken in het leven? De kans is groot dat ‘talent’ of ‘intelligentie’ ergens in je antwoord opduiken. Intelligentie vernauwen we vaak tot het puur cognitieve – goed kunnen onthouden, verbanden kunnen leggen, een scherp wiskundig inzicht hebben … Ook op school is dat cognitieve vaak het belangrijkste. Kennis is macht – dat is waar – maar met alleen je IQ zul je in onze samenleving niet ver geraken. Om gelukkig en succesvol in het leven te staan, heb je naast voldoende kennis en inzicht ook een flinke dosis emotionele intelligentie (EQ) nodig. Als je emotioneel intelligent bent, beschik je over heel wat life skills – ‘levensvaardigheden’ – die het je makkelijker maken om vlot de vele uitdagingen te trotseren die studies, werk en leven met zich meebrengen. Elke Keersmaekers durft te stellen dat je EQ een absolute voorwaarde is voor je geluk en succes: het is de gezonde basistaart, en je IQ is de slagroom erop die je leven nog net wat lekkerder maakt. Het is om die reden belangrijk dat we deze kennis en vaardigheden over EQ doorgeven aan onze jongeren, we kunnen dit inbedden in ons dagelijks lesgeven of er een apart vak aan wijden. Wil je als leraar (in spe) theoretische handvaten en praktische tools over emotionele intelligentie leren kennen? Dan biedt deze navorming je houvast. Je wordt a
Lesmoment: Dag
Domein
Emotionele intelligentie bij jongeren - lessenreeks - herh.
Thomas More
Geel
1 mrt. 2023
275 Euro
Wat heb je nodig om het te maken in het leven? De kans is groot dat ‘talent’ of ‘intelligentie’ ergens in je antwoord opduiken. Intelligentie vernauwen we vaak tot het puur cognitieve – goed kunnen onthouden, verbanden kunnen leggen, een scherp wiskundig inzicht hebben … Ook op school is dat cognitieve vaak het belangrijkste. Kennis is macht – dat is waar – maar met alleen je IQ zul je in onze samenleving niet ver geraken. Om gelukkig en succesvol in het leven te staan, heb je naast voldoende kennis en inzicht ook een flinke dosis emotionele intelligentie (EQ) nodig. Als je emotioneel intelligent bent, beschik je over heel wat life skills – ‘levensvaardigheden’ – die het je makkelijker maken om vlot de vele uitdagingen te trotseren die studies, werk en leven met zich meebrengen. Elke Keersmaekers durft te stellen dat je EQ een absolute voorwaarde is voor je geluk en succes: het is de gezonde basistaart, en je IQ is de slagroom erop die je leven nog net wat lekkerder maakt. Het is om die reden belangrijk dat we deze kennis en vaardigheden over EQ doorgeven aan onze jongeren, we kunnen dit inbedden in ons dagelijks lesgeven of er een apart vak aan wijden. Wil je als leraar (in spe) theoretische handvaten en praktische tools over emotionele intelligentie leren kennen? Dan biedt deze navorming je houvast. Je wordt a
Lesmoment: Dag
Domein
STEM & techniek in de eerste graad A-stroom: computationeel denken en programmeren in de A-stroom van de eerste graad
Thomas More
Vorselaar
1 mrt. 2023
60 Euro
Computationeel denken staat in deze nascholing centraal. Je bekijkt wat dit is en hoe dit kadert binnen de leerplannen van STEM. Je analyseert de verschillende programmeermogelijkheden en hoe je deze in de klaspraktijk kan aanbrengen. Tot slot ga je aan de slag met verschillende robots en besturingssystemen die gebruikt kunnen worden in de eerste graad van het secundair onderwijs (Ozobots, Lego Mindstorms…). Volgende doelen worden voorop gesteld: Wat is computationeel denken en hoe ga je hiermee aan de slag? Verschillende programmeermogelijkheden uitvoeren om mee te nemen naar de klaspraktijk. Opbouw van een project omtrent programmeren.
Lesmoment: Dag
Domein
Evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit
Thomas More
Vorselaar
1 mrt. 2023
55 Euro
Wil jij als leraar secundair onderwijs aan de slag met het vak PAV of MAVO? Ben je net gestart in een van deze vakken of wil je je verder in het vak verdiepen? In deze sessie wordt er gewerkt rond evaluatie in de algemene vorming van de A-finaliteit (PAV). Tijdens deze sessie wordt er dieper ingegaan op de mogelijkheden voor evaluatie binnen de algemene vorming in de A-finaliteit. De vertaling van leerplandoelen komt aan bod alsook de vakattitudes en het gebruik van rubrics.