Opleiding zoeken: 34 resultaten
Laden
A total of 34 items found.
Showing 34 items on page 1 of 5.
1 - 8 van 34 resultaten
Respiratoire kinesitherapie bij een geriatrische patiënt
KU Leuven
Leuven
23 apr. 2024
200 Euro
Op vraag van de Axxon Belgium Clinical Interest Group Kinesitherapie bij Oudere Personen organiseren we met de afdeling respiratoire revalidatie van UZ Leuven een bijscholing Respiratoire kinesitherapie bij een geriatrische patiënt. De opleiding biedt een overzicht van de belangrijkste behandelprincipes bij een respiratoire patiënt en heeft als doel deze te vertalen naar de dagelijkse praktijk met een geriatrische patiënt.
Lesmoment: Dag
Domein
WRITIC (Writing Readiness Inventory Tool In Context)
Hogeschool Thomas More
Geel
23 apr. 2024
122 Euro
De WRITIC is een nieuw occupation-based meetinstrument dat vaststelt of kleuters van vijf en zes jaar startklaar zijn om te leren schrijven. De WRITIC wordt afgenomen in de klas bij kinderen, van wie leerkrachten zich zorgen maken over de uitvoering van pen- en papiertaken. De afname in de klas vindt plaats op het moment dat de kinderen in groepjes aan het werk zijn. Op basis van de uitkomst van de WRITIC ontvangt de leerkracht advies. Indien nodig kan ook kindertherapie gestart worden om de voorbereidende schrijfvaardigheden te verbeteren. Zo wordt bijgedragen aan het voorkomen van schrijfmoeilijkheden en de negatieve gevolgen hiervan. De WRITIC is een valide en betrouwbaar meetinstrument en bevat normwaarden op basis van 372 kinderen. De test heeft een voorspellende waarde voor de schrijfvaardigheid in het eerste leerjaar (NL: groep 3) en draagt bij aan het opsporen van kinderen met een risico op het ontwikkelen van schrijfmoeilijkheden. Tijdens deze studiedag geven we informatie over de achtergrond, ontwikkeling en inhoud van de WRITIC. Het afnemen en interpreteren van de WRITIC wordt uitgebreid geoefend met behulp van videomateriaal. Verder volgt informatie over advies en interventie. Na de studiedag kunnen de deelnemers de WRITIC betrouwbaar gebruiken in de beroepspraktijk. NOOT: De prijs van de ha
Lesmoment: Dag
Ervaar TOS: ervaringscircuit voor professionals
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
23 apr. 2024
70 Euro
Lesmoment: Dag
Tapen en bandageren: een méérwaarde in de sport en voor iedereen haalbaar!
KU Leuven
Leuven
4 mei 2024
175 Euro
Vakkundig tapen en bandageren ligt binnen éénieders mogelijkheden. Enige voorwaarde is het correct schetsen van de context waarbinnen deze technieken worden gehanteerd.Deze cursus wenst op een duidelijke en correcte manier de deelnemers te informeren over de mogelijkheden van taping en bandagering in de sport.
Lesmoment: Dag
Domein
Hoe optimaal aansluiten bij de wensen en behoeften van mensen met chronische afasie?
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
24 mei 2024
140 Euro
Lesmoment: Dag
Domein
36th Annual Meeting of the European Academy of Childhood Disability (EACD)
KU Leuven
Brugge
Online
29 mei 2024
600 Euro
During this meeting we will discuss with local and European stakeholders to keep quality of health and education service for people with childhood disabilities affordable and place the challenges on the European agenda. Under the theme ‘Composing a new symphony’, we challenge the increasing unaffordability and policy difficulties and will work towards new collaborations by embracing positive thinking, taking on responsibilities, and reshaping plans to meet the needs of a changing world.
Lesmoment: Dag
Domein
Integratie basisprincipes bij sporters met rugklachten
KU Leuven
Leuven
6 jun. 2024
200 Euro
Tijdens deze opleiding gaan we dieper in op oefentherapie voor een sportieve populatie met rugklachten.aan de hand van casussen maken we een onderscheid in de aanpak van het spectrum aan wervelkolomgerelateerde pathologieën.Door het gebruik van allerhande oefenmateriaal benaderen we de mogelijkheden om enerzijds core strength en anderzijds core stability te veranderen.
Lesmoment: Dag
Domein
Nascholing Lichamelijke opvoeding
KU Leuven
Heverlee
13 jun. 2024
75 Euro
Lichamelijke opvoeding is uniek! Het is het enige schoolvak waar leerlingen tegelijk fysiek actief zijn én leren. Beide zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Onderzoek toont immers aan dat leerlingen die motorisch vaardig zijn meer bewegen. Tijdens deze nascholing willen we leraren uitdagen om hun kernpraktijken zoals management, taakpresentatie, en leerstofopbouw zodanig aan te passen zodat leren en fysieke activiteit maximale kansen krijgen.