Opleiding zoeken: 96 resultaten
Laden
A total of 96 items found.
Showing 96 items on page 1 of 12.
1 - 8 van 96 resultaten
Een eigen praktijk als psychologisch consulent
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
26 apr. 2024
120 Euro
Sta je aan het begin van je carrière als zelfstandige of denk je er al een tijdje over na om de stap te zetten naar werken als zelfstandige? Dan komen er vast heel wat vragen in je op. Met welke aspecten dien ik rekening te houden alvorens van start te gaan? Voor welke vennootschapsvorm kies ik het best? Wat kan een boekhouder voor mij betekenen? Welke instanties kunnen mij bij dit proces helpen? Met deze vorming wil de Beroepsvereniging voor Psychologisch Consulenten (BPC), Bachelors in de Toegepaste Psychologie voorbereiden op het werken als zelfstandige. Na het volgen van deze vorming ben je op de hoogte van de belangrijkste facetten om te kunnen starten als zelfstandige. In de voormiddag richten we ons op de fiscale en financiële aspecten van de zelfstandige. In de namiddag gaan we dynamischer aan de slag. We gaan dieper in op de praktische kant van het werken als zelfstandige en maken hierbij ruimte voor jouw individuele wensen en plannen. Praktische informatie Trainers: Verschillende bestuursleden van BPC. Doelgroep: Psychologisch consulenten die net gestart zijn of er over nadenken om te starten als zelfstandige. Praktisch Type vorming | workshop Data | vrijdag 26 april 2024 Uur | 09u30 – 16u30 Groepsgrootte | max. 30 Prijs | niet leden BPC € 120 | leden BPC € 60 (incl. broo
Lesmoment: Dag
Studiedag Geestelijke gezondheidszorg - Module Trends en innovaties - Dag 2
Hogeschool Odisee
Sint-Niklaas
30 apr. 2024
110 Euro
In de module 'Trends en innovaties in geestelijke gezondheidszorg' exploreren we de geestelijke gezondheidszorg van het verleden, het heden en de toekomst. Door uit het verleden te leren werken we samen aan een betere zorgverlening voor de toekomst en kunnen we nieuwe trends en innovaties implementeren. Thema’s zoals artikel 107, de vermaatschappelijking van zorg en E-health komen aan bod in deze interactieve module.
Lesmoment: Dag
LIPS: Neurodiversiteit in onderwijs, werk en hulpverlening: een hefboom voor verandering?
KU Leuven
Leuven
Online
3 mei 2024
0 Euro
Aanhangers van het neurodiversiteitsdenken zetten zich af tegen het traditionele begrip van o.m. autisme, ADHD, Tourette en dyslexie als stoornissen. Zij pleiten ervoor om verschillen in ontwikkeling en functioneren vooral te omarmen, om problemen te kaderen binnen een maatschappelijke context en om in te zetten op emancipatie van neurodivergente minderheidsgroepen. Die paradigmawissel roept vragen op, maar biedt ook kansen om praktijken van onderwijs, werk en hulpverlening te veranderen.
Lesmoment: Dag
De mentale gezondheid van Vlaamse jongeren in 2018-2023: Wat kunnen we leren van het SIGMA-project?
KU Leuven
Leuven
3 mei 2024
125 Euro
De afgelopen jaren hebben onderzoekers van het SIGMA-project de mentale gezondheid van Vlaamse jongeren onder de loep genomen. Nu dit project is afgerond, is het hoog tijd om hun bevindingen te delen. Onder andere volgende vragen worden behandeld: Hoe zit het met de mentale gezondheid van Vlaamse jongeren? Welke jongeren hebben meer risico op mentale gezondheidsproblemen? Wat kunnen we leren uit de dagdagelijkse levens van jongeren om hen beter te kunnen helpen?
Lesmoment: Dag
Herstel na een delict
Hogeschool Thomas More
Antwerpen
7 mei 2024
8 Euro
Inhoud Wanneer mensen strafbare feiten plegen, kunnen ze ook in contact komen met de hulpverlening. Plegers van delicten voelen vaak spijt over de pijnlijke gevolgen van hun daden en tonen zich bereid om actief mee te werken aan herstel, hoe klein ook. Herstelgerichte delictverwerking schuiven we als tweede belangrijke doelstelling in de forensische hulpverlening naar voren naast terugvalpreventie. Maar hoe kan herstel eruitzien? Herstellen is meer dan de brokken lijmen. Ook slachtoffers ervaren meer erkenning voor wat hun aangedaan is als ze de dader van het onrecht kunnen plaatsen in een menselijk hersteltraject. Tijdens deze lezing vertelt Kris vanhoeck, (co-)auteur van het boek Herstel na een delict, hoe hulpverlening concreet kan toewerken naar herstel van wat gedeukt en gebroken is. Hoe kun je als hulpverlener de pleger als mens aanspreken op zijn mogelijkheden om verantwoordelijkheid op te nemen voor de kwetsbare en kwetsende gevoelens van zijn daden? Hoe kan een hulpverlener een pleger ondersteunen om van mis-dadig naar herstel-dadig te evolueren? Heb jij interesse en/of ben jij al werkzaam in het forensisch werkveld? Dan ben je zeer welkom op deze lezing! Praktische informatie Locatie: Thomas More | Campus Sanderus, Molenstraat 8, 2018 Antwerpen | aula MOL 1.01 Spreker: Kris Vanhoec
Lesmoment: Avond
Studiedag Geestelijke gezondheidszorg - Module Trends en innovaties - Dag 3
Hogeschool Odisee
Sint-Niklaas
14 mei 2024
110 Euro
In de module 'Trends en innovaties in geestelijke gezondheidszorg' exploreren we de geestelijke gezondheidszorg van het verleden, het heden en de toekomst. Door uit het verleden te leren werken we samen aan een betere zorgverlening voor de toekomst en kunnen we nieuwe trends en innovaties implementeren. Thema’s zoals artikel 107, de vermaatschappelijking van zorg en E-health komen aan bod in deze interactieve module.
Lesmoment: Dag
Dwang in het forensisch welzijnswerk
Hogeschool Vives
Roeselare
14 mei 2024
100 Euro
Denkdag met lezingen, gesprekken met ervaringsdeskundigen, workshops en panelgesprek.
Lesmoment: Dag
Domein
PraxisP Professional: Cognitie bij kleuters met een verhoogde kans op het ontwikkelen van dyslexie en ADHD
KU Leuven
Leuven
15 mei 2024
15 Euro
Dyslexie en ADHD komen vaak samen voor, gezien ongeveer 15-40% van de kinderen met één van deze diagnoses ook symptomen vertoont van de andere. In het doctoraatsproject van Silke Kellens vergeleek ze gedurende 3 jaar de cognitieve ontwikkeling van kleuters met een verhoogd risico op het ontwikkelen van dyslexie en/of ADHD met een groep kleuters die gemiddeld presteerden. Tijdens deze lezing gaat ze dieper in op de resultaten ervan en stelt ze de belangrijkste klinische implicaties voor.