Opleiding zoeken: 27 resultaten
Laden
A total of 27 items found.
Showing 27 items on page 1 of 4.
1 - 8 van 27 resultaten
De rebranding van 11.11.11: een merk in verandering voor een wereld in verandering
Hogeschool Thomas More
Mechelen
30 apr. 2024
45 Euro
Over het seminarie: De NGO 11.11.11 vernieuwde haar identiteit om zich klaar te maken voor de toekomst. Met nieuwe accenten, een scherp verhaal en een frisse stijl binnen de kerngedachte ‘Strength in numbers’ willen ze hun doelgroepen aanvuren om in actie te komen voor de strijd tegen uitbuiting van mens en natuur. Je krijgt een unieke blik achter de schermen van de rebrandingoperatie van NGO 11.11.11: de uitdagingen, het doelgroepdenken, de opbouw van de merkstrategie en hoe die leidde naar de creatie van een sterk verbindend verhaal en een rijk visueel merkuniversum. Met concrete voorbeelden wordt de toepassing van die rebranding toegelicht binnen het ecosysteem van communicatiekanalen. Dankzij een strategische storytellingaanpak slaagt die er in om meer mensen te bereiken en engageren. Over de spreker: Katrien Heughebaert is Directeur Marketing, Communicatie & Fundraising bij 11.11.11. Ze deed ervaring op als account director bij oa. Onlyhumans, Duval Branding en Duval Guillaume en was marketingmanager bij Toerisme Vlaanderen en VAB.
Lesmoment: Avond
The challenges of communication and marketing in post-Covid China
Hogeschool Thomas More
Mechelen
2 mei 2024
Kostprijs: zie website
About the seminar: Doing business with China has always been challenging, but recent geopolitical, economic and technological developments have made it even more challenging for Western companies to be successful in China. The negative sentiment about China has created many misunderstandings about how Western companies should deal with this more assertive post-Covid China. During this seminar Bart Horsten will give recommendations how to deal with the new China and talk about cultural aspects of doing business with China. He will also give valuable insights about the consumer market in China and how marketing is to be done behind ‘the Great Firewall of China’. About the speaker: Bart Horsten studied Commercial Engineering at KU Leuven and is a China consultant and entrepreneur since 1998. As a managing director at Horsten International, a family-owned company in the second generation, he is one of the most experienced and broadly skilled China consultants in the Benelux. Bart lives in Belgium, but travels to China on a regular basis and, together with his team in China, contributes his China expertise and extensive network to many European companies entering the Chinese market or buying products from China. In 2016 Horsten also launched its China digital marketing agency, called MyChinaWeb, offering soc
Lesmoment: Avond
Domein
Everything you wanted to know about PR evaluation and measurement (but were afraid to ask) (ENG)
Hogeschool Thomas More
Online
2 mei 2024
Kostprijs: zie website
About the seminar: Measuring success effectively and efficiently is as important to any PR campaign as anything else. Mr. Jo Detaverier will explain in a very accessible way how practitioners around the world go about measurement in their daily work. He will also elaborate on certain practices from the past (such as advertising value measurement) and why and how those hurt the reputation of PR practitioners. All key measurement concepts and frameworks will be discussed and illustrated with examples. About the speaker: Jo Detavernier has been a PR consultant for 20 years. After having been a consultant with Brussels based agencies akkanto and FINN, he is now based in San Antonio, Texas, where he leads his own boutique PR firm. Jo is an expert in B2B PR, B2B content marketing, and crisis communications. Recently, he contributed to the Handbook on Crisis Communications (Timothy Coombs, Sherry Holladay - 2023) and is both APR (PRSA) and SCMP (IABC) certified.
Lesmoment: Avond
MailChimp: professionele nieuwsbrieven en mailings maken
Hogeschool Thomas More
Geel
6 mei 2024
330 Euro
E-mailmarketing blijft een onmisbare tool voor elke moderne organisatie of onderneming met een sterke online aanwezigheid. Met het flexibele en gebruiksvriendelijke platform van MailChimp maak en stuur je zelf professionele nieuwsbrieven of commerciële mailings naar je klantenbestand en andere leads. Bovendien kan je de resultaten achteraf ook analyseren, waardoor je je digitale communicatie telkens kan bijsturen en optimaliseren, met een hogere ROI als gevolg. Daarnaast is MailChimp ook compatibel met andere applicaties, waardoor je het makkelijk kan integreren in je bestaande marketingmix. Iedereen kan leren werken met Mailchimp. Het is een zeer gebruiksvriendelijk e-mailprogramma, perfect geschikt voor: Contactpersonen beheren met audience Nieuwe e-mailadressen toevoegen en uitschrijvingen te beheren Gerichte mailings uitsturen op basis van interesses en gedrag Je database met e-mailadressen segmenteren Inschrijvingsformulieren aanmaken voor websites Nieuwsbrieven samenstellen met templates of volgens je eigen ontwerp E-mailcampagnes opzetten en versturen De statistieken van je campagnes bekijken en nog veel meer… Lesmomenten Dit is een 1-daagse opleiding die doorgaat op maandag 06/05/2024. Les van 09:00 tot 17:30
Lesmoment: Dag
Werk slimmer en verdien meer deel 2: Is omzet plannen een natte-vinger-verhaal? | NL
Hogeschool Thomas More
Mechelen
8 mei 2024
Kostprijs: zie website
Over de spreker: Ilse Dieltjens, een ervaren businesscoach in de KMO-wereld, transformeerde haar eigen schrijnwerkerij tot een miljoenenbedrijf door financiële planning te verbinden met doeltreffende marketing. Als auteur van 'Werk slimmer, Verdien meer' onthult ze praktische tips om maximale winst te behalen, met een recht-door-zee aanpak. Over het seminarie: Een “winstgevend” plan, ofwel een marketingplan koppelen aan het financiële koppelen. Dat is échte magie! We werken rond deze 5 topics: Hoe meet je marketing? Hoe koppel je financieel plan aan een marketingplan? Hoeveel leads heb je nodig per maand om je omzet te halen? Hoeveel klanten haal je uit dat aantal leads? Wat is vervolgens onze omzetdoelstelling? Conclusie: hoe maak je een slim werkend winstgevend plan?
Lesmoment: Avond
Filmen en monteren met je smartphone
Hogeschool Thomas More
Geel
15 mei 2024
330 Euro
Video is alom tegenwoordig en wint nog steeds exponentieel aan populariteit. Maar hoe maak je professionele video’s zonder professionele apparatuur of zonder het jaarbudget van je onderneming erdoor te jagen? Met kennis van zaken en enkel gewapend met je smartphone kan je straffe videoverhalen maken, zowel voor interne als externe communicatie. Praktijkgerichte workshop Filmen en monteren met je smartphone In deze hands-on workshop gaan we video’s maken van A tot Z. Zonder grote camera’s en montagecellen, maar enkel je smartphone als multifunctionele tool. Je leert de fundamentals kennen van bewegende beeldtaal, compositie en techniek. We bekijken ook de storytellingprincipes achter video. Met heel veel voorbeelden en praktische tips, zodat je nadien direct aan de slag kan. Tom Rumes geeft al meer dan 15 jaar trainingen Storytelling en Regie. Vanuit zijn ruime ervaring als videoproducer, trainer van journalisten en consultant voor mediabedrijven geeft hij gastcolleges over storytelling, (smartphone) video en nieuwe mediatrends in binnen- en buitenland. Hij is co-auteur van het boek ‘How to story’ over storytelling en stond mee aan de wieg van innoverende projecten zoals Jail TV en de interactieve documentaire Brickland. Tom bouwt zijn lessen logisch op, laat ruimte voor interactie/vragen en werkt vooral
Lesmoment: Dag
Kan je een organisatiecultuur veranderen? Met getuigenis van Plopsa
KU Leuven
Kortrijk
16 sep. 2024
0 Euro
Organisatiecultuur is de sociale lijm die medewerkers verbindt. Ze bepaalt hoe medewerkers samenwerken, beslissingen nemen en hun taken uitvoeren. Hoewel 'cultuur' moeilijk in woorden te vatten is, is de invloed ervan op een organisatie enorm. Hoe ga je aan de slag met iets wat zo weinig tastbaar is? Voor al wie inzicht wil krijgen in de invloed van cultuur op prestaties en welzijn binnen een organisatie, en benieuwd is naar praktische strategieën om een gezonde cultuur te bevorderen.
Lesmoment: Dag
Crisiscommunicatie: wat, hoe, wanneer?
KU Leuven
Kortrijk
17 sep. 2024
220 Euro
In crisissituaties is snelle en correcte communicatie essentieel. Hoe pak je het aan? Dr. Aurélie De Waele, postdoctoraal onderzoeker en docent interne communicatie aan UAntwerpen, gaat in op de recentste wetenschappelijke inzichten en illustreert ze met voorbeelden uit de actualiteit.